Auteur Topic: Nog twee weken voor Amerika valt  (gelezen 415 keer)

Offline Atalanta

• Special person
  • Riding the Wind
    • Sjamanistisch weblog
Re: Nog twee weken voor Amerika valt
« Reactie #15 Gepost op: 25 juli, 2010, 02:05 »
dat t volgens jojo was weet ik.
wanneer valt nederland, volgens jou?

Offline Wakan

• Seawolf
  • Special person
  • Feel it
    • Rainbow shaman
« Reactie #16 Gepost op: 27 juli, 2010, 13:23 »
dat t volgens jojo was weet ik.
wanneer valt nederland, volgens jou?

Wanneer is moeilijk te voorspellen, dat het zal gebeuren is hoogst waarschijnlijk.Nederland valt als de EEG valt, de EEG valt (bij de huidige nog steeds pro Amerika koers) als Amerika valt.

De 'aanval' op de EEG is om de aandacht van Amerika af te leiden en om te voorkomen dat landen die tot nu toe veel in Amerikaans 'geld' hadden overschakelen op de euro.

Amerika had eigenlijk al een paar jaar na Rusland moeten 'vallen', dat is nog niet gebeurt door allerlei kunstmatige ingrepen en omdat de dollar nog steeds een AAA status heeft en is gekoppeld aan olie.
Maar nu zie ik geen ontkomen meer.

Citaat

As the Financial Times notes, the head of China's biggest credit rating agency has said America is insolvent and that U.S. credit ratings are a joke:

The   head of China’s largest credit rating agency has slammed his western   counterparts for causing the global financial crisis and said that as   the world’s largest creditor nation China should have a bigger say in   how governments and their debt are rated.

“The western rating   agencies are politicised and highly ideological and they do not adhere   to objective standards,” Guan Jianzhong, chairman of Dagong Global   Credit Rating, told the Financial Times in an interview.

He   specifically criticised the practice of “rating shopping” by companies   who offer their business to the agency that provides the most favourable   rating.

In the aftermath of the financial crisis “rating   shopping” has been one of the key complaints from western regulators ,   who have heavily criticised the big three agencies for handing top   ratings to mortgage-linked securities that turned toxic when the US   housing market collapsed in 2007.
Citaat

Zelfs al zou Amerika de AAA status behouden, dan nog, voor dit jaar is al een voedseltekort voorspelt (rond oktober / november), de rente kan niet voor eeuwig op 0 % blijven, gevolg is een superinflatie waardoor de middenklasse volledig van het toneel zal verdwijnen.
De schuld is zodanig hoog dat die nooit terugbetaald kan worden, in tegendeel, elke dag komen er miljarden bij.

Het enige (van de macht) dat nog rest is de militaire tak. Ik zie pogingen om China en Rusland te isoleren / kapot te maken, bijv. in Sudan waar China oliehandel mee drijft, in Afghanistan waar o.a. 90% van de wereldhandel in heroïne te vinden is, heroïne die o.a. zorgt voor destabilisatie in Rusland, maar ook voor een overeind houden van sommige Amerikaanse banken en meer van dit soort ongein.
Maar ik denk dat dit te laat is, deze pogingen.

Recentelijk zijn op Wikileaks duizenden documenten gepubliceerd die wijzen op het echte gezicht van de oorlog in Irak / Afghanistan. Steeds meer landen / beleggers kiezen ervoor om over te schakelen op andere valuta (dan de dollar) of de valutamarkt te verlaten.
Het enige waar ik nog wat mee dub is Iran, ik geloof dat een oorlog met Iran kost wat kost voorkomen moet worden omdat dit zal leiden tot een nucelaire wereldoorlog.
Do all the good you can, by all the means you can, in all the ways you can, in all the places you can, to all the people you can, as long as ever you can. –John Wesley

Offline theo58

• Special person
  • delen = helen
« Reactie #17 Gepost op: 27 juli, 2010, 23:37 »
De EEG is allang gevallen, bestaat allaaaaaaaaaaaaang nie meer  :D

Offline Atalanta

• Special person
  • Riding the Wind
    • Sjamanistisch weblog
« Reactie #18 Gepost op: 30 juli, 2010, 20:58 »
nou.. we zien 't wel.
ik vond net dit bericht over Californie:
http://www.nu.nl/buitenland/2302031/ambtenaren-verplicht-vrij-in-arm-californie.html
als dat in meerder staten gaat gebeuren, kunnen ze de lol op straks.

Offline theo58

• Special person
  • delen = helen
« Reactie #19 Gepost op: 31 juli, 2010, 00:25 »
We zijn inmiddels een maand verder, Amerika is nog steeds nie gevallen  :D