dat t volgens jojo was weet ik.wanneer valt nederland, volgens jou?
As the Financial Times notes, the head of China's biggest credit rating agency has said America is insolvent and that U.S. credit ratings are a joke:The head of China’s largest credit rating agency has slammed his western counterparts for causing the global financial crisis and said that as the world’s largest creditor nation China should have a bigger say in how governments and their debt are rated.“The western rating agencies are politicised and highly ideological and they do not adhere to objective standards,” Guan Jianzhong, chairman of Dagong Global Credit Rating, told the Financial Times in an interview.***He specifically criticised the practice of “rating shopping” by companies who offer their business to the agency that provides the most favourable rating.In the aftermath of the financial crisis “rating shopping” has been one of the key complaints from western regulators , who have heavily criticised the big three agencies for handing top ratings to mortgage-linked securities that turned toxic when the US housing market collapsed in 2007.CitaatZelfs al zou Amerika de AAA status behouden, dan nog, voor dit jaar is al een voedseltekort voorspelt (rond oktober / november), de rente kan niet voor eeuwig op 0 % blijven, gevolg is een superinflatie waardoor de middenklasse volledig van het toneel zal verdwijnen.De schuld is zodanig hoog dat die nooit terugbetaald kan worden, in tegendeel, elke dag komen er miljarden bij.Het enige (van de macht) dat nog rest is de militaire tak. Ik zie pogingen om China en Rusland te isoleren / kapot te maken, bijv. in Sudan waar China oliehandel mee drijft, in Afghanistan waar o.a. 90% van de wereldhandel in heroïne te vinden is, heroïne die o.a. zorgt voor destabilisatie in Rusland, maar ook voor een overeind houden van sommige Amerikaanse banken en meer van dit soort ongein.Maar ik denk dat dit te laat is, deze pogingen.Recentelijk zijn op Wikileaks duizenden documenten gepubliceerd die wijzen op het echte gezicht van de oorlog in Irak / Afghanistan. Steeds meer landen / beleggers kiezen ervoor om over te schakelen op andere valuta (dan de dollar) of de valutamarkt te verlaten.Het enige waar ik nog wat mee dub is Iran, ik geloof dat een oorlog met Iran kost wat kost voorkomen moet worden omdat dit zal leiden tot een nucelaire wereldoorlog.
Zelfs al zou Amerika de AAA status behouden, dan nog, voor dit jaar is al een voedseltekort voorspelt (rond oktober / november), de rente kan niet voor eeuwig op 0 % blijven, gevolg is een superinflatie waardoor de middenklasse volledig van het toneel zal verdwijnen.De schuld is zodanig hoog dat die nooit terugbetaald kan worden, in tegendeel, elke dag komen er miljarden bij.Het enige (van de macht) dat nog rest is de militaire tak. Ik zie pogingen om China en Rusland te isoleren / kapot te maken, bijv. in Sudan waar China oliehandel mee drijft, in Afghanistan waar o.a. 90% van de wereldhandel in heroïne te vinden is, heroïne die o.a. zorgt voor destabilisatie in Rusland, maar ook voor een overeind houden van sommige Amerikaanse banken en meer van dit soort ongein.Maar ik denk dat dit te laat is, deze pogingen.Recentelijk zijn op Wikileaks duizenden documenten gepubliceerd die wijzen op het echte gezicht van de oorlog in Irak / Afghanistan. Steeds meer landen / beleggers kiezen ervoor om over te schakelen op andere valuta (dan de dollar) of de valutamarkt te verlaten.Het enige waar ik nog wat mee dub is Iran, ik geloof dat een oorlog met Iran kost wat kost voorkomen moet worden omdat dit zal leiden tot een nucelaire wereldoorlog.